ЗАКРИТИ
woman-reading-book-cb

 

 

 

 

Що таке академічна доброчесність?

 

Це сукупність етичних принципів та правил, якими мають керуватися студенти та викладачі під час:              

  • навчання              
  • викладання               
  • провадження наукової (творчої) діяльності               

з метою забезпечення довіри до результатів навчання та наукових (творчих) досягнень.                             
 

 


 

 

Міжнародний центр академічної доброчесності

 

  • заснований у 1992 році професором Дональдом Маккейбом (США) для боротьби з обманом, плагіатом і академічною нечесністю у вищій освіті;
  • місцезнаходження Центру – м. Дейтон, США;
  • міжнародний центр сприяє поширенню культури доброчесності в академічних спільнотах по всьому світу;
  • Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти України є членом Міжнародного центру академічної доброчесності з 2020 року.
     
akademichna-dobrochesnist-icai2

 

icai-logo            
 

Міжнародний центр академічної доброчесності визначає шість фундаментальних етичних принципів

(вперше сформульовані у 1977 р.)

Чесність

Чесність

Здобуваючи знання, студенти мають бути чесними між собою та з викладачами, а викладачі мають бути чесними з студентами. Фальсифікація даних, списування, обман та інші прояви нечесної поведінки є неприйнятними. Чесність є невід’ємним кроком у становленні довіри.

Довіра

Довіра

Довіра дозволяє нам співпрацювати, ділитися інформацією, вільно обмінюватися ідеями, не боячись за те, що нашу роботу хтось вкраде. Довіра виникає з часом і досвідом та будується, в першу чергу, на основі дій, а не слів.

Справедливість

Справедливість

Правильна та об’єктивна реакція на нечесну поведінку чи порушення академічної доброчесності. Студенти поводяться справедливо одне з одним та з цілою спільнотою, якщо виконують свою роботу чесно.

Повага

Повага

Повага в студентському середовищі є взаємною та вимагає демонстрації поваги до самого себе та до інших. Поважати самого себе означає діяти чесно, справедливо, відповідально та відважно (тобто, доброчесно) під час зіткнення із труднощами. Поважати інших – цінувати розбіжність у поглядах та адекватно розцінювати той факт, що власні ідеї часто доводиться піддавати сумніву, спростовувати, перевіряти та вдосконалювати.

Відповідальність

Відповідальність

Кожний студент несе відповідальність за дотримання принципів академічної доброчесності під час навчання та здійснення наукових досліджень. Бути відповідальним означає протистояти порушенням академічної доброчесності та негативному тиску з боку колег, а також власними діями показувати приклад. Дотримуючись самостійно та заохочуючи інших дотримуватися високих стандартів академічної доброчесності – завжди виклик, який потребує відваги.

Відвага

Відвага

Під відвагою (сміливістю) розуміють здатність діяти згідно власних переконань всупереч страху. Лише вірити у фундаментальні цінності замало. Їх потрібно відстоювати, навіть зіткнувшись із тиском з боку інших чи відмінними поглядами. Відвага – це риса характеру, яка дозволяє студентам бути відданими якісному та сумлінному навчанню.

 

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Порушенням здобувачами освіти академічної доброчесності вважається:

  • обман;
  • хабарництво;
  • надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами проходження такого оцінювання.

 


 

Обман - надання завідомо неправдивої інформації

щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності 

ai-graduate

 

Формами обману є:

  • академічний плагіат - оприлюднення наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості);
  • самоплагіат - оприлюднення власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
  • фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
  • фальсифікація - свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
  • списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання.

 

Хабарництво – надання  здобувачем освіти чи пропозиція щодо надання коштів, майна, послуг чи будь-яких інших благ з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі    
 

За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої відповідальності:

  • повторне проходження оцінювання (контрольна робота, іспит, залік тощо);
  • повторне проходження відповідного курсу навчальної дисципліни;
  • відрахування із закладу освіти;
  • позбавлення академічної стипендії;
  • позбавлення наданих закладом освіти пільг з оплати навчання.    
     

 

  

Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності, має такі права:

  • ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки;
  • надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень;
  • знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності;
  • оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.   
     
law-stand-sura