ЗАКРИТИ

Маркетинг – не професія, а образ мислення

Маркетинг – не професія, а образ мислення

Обираючи майбутню спеціальність, більшість наших співгромадян керуються уявленнями вчорашнього дня про престижність тієї чи іншої професії, успішністю і швидкістю працевлаштування фахівців на ринку праці.

Але по закінченню учбового закладу вони поповнюють або лави безробітних, або вимушені задовольнятись скромнішою зарплатою, ніж та, на яку розраховували. Сайти вакансій, які регулярно публікують огляди самих популярних спеціальностей і вищих навчальних закладів, де можливо їх отримати, дозволяють об’єктивно зорієнтуватись з майбутньою кар’єрою.

446 (2)

Сьогодні у хіт-парадах найбільш затребуваних професій представлена номінація «маркетинг, реклама і PR». В огляді, що оснований на узагальненій статистиці кадрових агенцій, даються короткі характеристики і рейтинги найбільш популярних спеціальностей даної галузі, середні зарплати фахівців, а також заклади, які здійснюють підготовку за даними професіями. 

Фахівці з маркетингу – це не тільки співробітники, які  у тиші кабінету досліджують ринок, споживацькі переваги, оброблюють результати за допомогою комп’ютерних програм (обов’язки починаючих маркетологів - аналітиків – 4,2%, 5-е місце в рейтингу, зарплата яких становить – 300-500$), але і професіонал, від вміння якого грамотно будувати маркетингову стратегію, залежить успіх і прибуток компанії. А для цього необхідно досконало володіти всіма інструментами маркетингової діяльності і стратегічним мисленням.

В обов’язки директора з маркетингу (13,5%, 4-е місце в рейтингу) входить розробка заходів, які сприяють успішному просуванню компанії на ринок і збільшенню продажів, формування асортиментної політики, залучення і завоювання клієнтів. У крупних організаціях цим займаються цілі відділи під керівництвом провідного маркетолога, а у невеликих компаніях цю роботу здійснює всього одна людина. Звісно, такому ступеню відповідальності за бізнес компанії відповідає і висока заробітна платня (від 1000$).

446 (1)

Професія бренд-менеджера (15,4%, 3-е місце в рейтингу) прийшла до нас з Заходу разом з крупними корпораціями, що представляють свої товари як бренди, за які споживач сплачує більше ніж за «не брендові» аналоги. Такий фахівець, який суміщає в собі творчий і управлінський функціонал, необхідний компанії, щоб створити, розкрутити і як найдовше підтримувати торговельну марку, з якої в результаті маркетингових досліджень створити бренд. Для цього він за допомогою засобів реклами створює так звані маркетингові комунікації – формує позитивний образ марки в очах споживачів. Безперечно, рекламні плакати, відеоролики, дівчата-промоутери, що роздають листівки – це тільки святкова обгортка для споживача, а всередині – свідома зацікавленість компанії до надприбутків, отриманих в результаті продажу продукції або послуги. Звісно, за таке задоволення керівництву компанії треба платити: середня заробітна платня бренд-менеджера – 1500 – 2000$.

І тут, починає відчуватись зв'язок всіх вищеозначених професій крізь Її величність рекламу, яка сьогодні за обігом в Україні становить більше ніж 4 млрд. дол. Кількість рекламних майданчиків, рекламних агенцій просто фантастична – йде справжня війна за клієнта. І універсальний солдат в цій війні, звичайно, менеджер з реклами (21,2% - 2-е місце в рейтингу). Він також затребуваний на телебаченні, радіо, у рекламних відділах газет та журналів. В цьому випадку йому необхідно шукати клієнтів, які готові замовити виробництво тієї чи іншої реклами, або продавати під рекламу шпальти видання. Як стверджують фахівці з кадрів, зарплата досвідченого менеджера з реклами (300-500$) в залежності від здібностей до продажу.

PR – менеджер (3,6%, 7-е місце в рейтингу) самостійна і необхідна професія на ринку праці. Він повинен володіти мистецтвом проведення PR – акцій. Скромне місце в рейтингу пояснюється не тільки колосальною зацікавленістю до отримання цієї спеціальності у попередні 3-4 роки, але і певною розчарованістю працедавців у новоспечених піарщиках, які приходять в компанію з вишів. Представники кадрових агенцій і самі фахівці стверджують, що досвід реалізації конкретних проектів на сьогоднішній день переважує «корочку». Тим не менш, за цієї спеціальністю – майбутнє: років через п’ять ринок остаточно сформується, і, безперечно, будуть цінуватись саме фахівці з даного профілю.  

Серед інших професій даного напрямку, що займають у сукупності 13,3% від загальної кількості вакансій: асистент маркетолога (500-800$), account – менеджер (500-1500$), креативний менеджер (800-1500$), медіа планер (1000 – 1500$), спеціаліст з реклами (800-1000$), BTL – менеджер (800-1500$), дизайнер реклами (100-1800$).