ЗАКРИТИ

Сьогодні важко зустріти людину, яка б не чула про маркетинг. І якщо ще якихось 7–10 років тому маркетинг в нашій країні був чимось новим і необхідним тільки великому бізнесу, то сьогодні без застосування маркетингових інструментів не обходиться практично жоден комерційний або особистісний проект.

Дивно, але абсолютно неважливо, що виробляє чи пропонує підприємець, яку мету переслідує блогер, медійна особистість або пересічний громадянин, який шукає популярності в соц. мережах – тільки грамотно вибудувана маркетингова стратегія принесе позитивні результати й успіх.

Моє перше знайомство з професією маркетолога, та й самим поняттям маркетингу, відбулося після закінчення школи, коли, приймаючи рішення про вибір вищого навчального закладу, я вперше опинилася в стінах Східноєвропейського університету економіки і менеджменту. На той час маркетинг мені здався зовсім новим, ще незнайомим, але при цьому неймовірно захоплюючим і перспективним напрямом. І за період навчання на кафедрі маркетингу моє перше враження не просто підтвердилося, але і стало близьким та необхідним інструментом просування і себе як фахівця в професійній сфері, і в подальшому своєї творчої діяльності.

Так склалося, що маркетологом я все ж не стала. Однак вже на своїй першій серйозній роботі в мережі супермаркетів я отримала можливість зіставити теоретичні знання, здобуті у виші, з реальними маркетинговими стратегіями, побачити механізм їхньої роботи та результати. Так я зрозуміла, що маркетинг – всюди, що його принципи працюють навіть там, де про них не знають. І щоб досягти своєї мети, краще все ж таки їх знати і використовувати як додаткові крила для руху. Моя освіта маркетолога разом з постійним прагненням пізнавати і застосовувати нові тенденції в розвитку бізнесу підштовхнули до рішення змінити сферу звичної діяльності на давно улюблену, хоча і ризиковану. Я перетворила своє давнє захоплення рукоділлям в персональний бізнес, який стабільно приносить дохід. Зараз я займаюся створенням біжутерії і декору, продаючи їх не тільки в Україні, а й далеко за її межами.

На перший погляд може здатися, що продаж виробів ручної роботи має мало спільного з класичним поняттям маркетингу, але повірте, це не так. 

1242 (4)

Тільки знаючи, розуміючи і вміючи застосовувати основні маркетингові інструменти, я змогла створити привабливий і затребуваний продукт, який знайшов своїх шанувальників. Чітко визначивши свою цільову аудиторію, легше знайти і розвивати канали збуту. Вміючи виявляти потреби і бажання своїх клієнтів і правильно з ними працюючи, з легкістю отримуєш лояльного покупця, а іноді і зовсім «адвоката бренду». А коли у тебе є що і для кого просувати, коли ти розумієш, що потрібно робити, щоб максимально задовольнити потребу або вирішити проблему клієнта, просування стає захоплюючим і дуже креативним процесом.

1242 (6)

Якщо підсумувати мій особистий досвід, а також думки друзів і знайомих, з упевненістю можу сказати, що будь-яка ідея, навіть найперспективніша, не підкріплена базовими знаннями зі сфери маркетингу, в більшості випадків приречена на невдачу. І наостанок хотілося б відзначити, що маркетолог – це не просто фах, це безліч можливостей самореалізації, це перспективні напрями створення кар'єри в різних сферах, починаючи від виробництва і закінчуючи фрілансом, це спосіб перетворити свої знання і вміння в успішний проект.

 

Юлія Бичок,

майстер зі створення прикрас,

випускниця кафедри маркетингу (2009 р.)